Інвентаризація: готуємося до річної звітності
03.11.2023
Галина Морозовська (експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування) розповість про основні питання що стосуються проведення інвентаризації, бухгалтерського та податкового обліку її результатів.
Надія Кобякова (методист ІТС) продемонструє як відбувається інвентаризація запасів, ОЗ, НМА та звірка розрахунків з контрагентами у рішенні "BAS Комплексне управління підприємством".
В ПРОГРАМІ ОНЛАЙН-СЕМІНАРУ "ЛЕКТОРІЙ":
- Що, коли та як інвентаризуємо
- Строк проведення інвентаризації. Чи можна відкласти річну інвентаризацію на після завершення воєнного стану?
Коли проводити інвентаризацію у разі крадіжки, знищення (втрати) майна? Які вимоги до проведення інвентаризації та ТОТ та територіях ведення бойових дій. - Склад інвентаризаційної комісії та вимоги до проведення. Чи можна провести інвентаризацію без присутності матеріально відповідальної особи? Як вийти з ситуації, коли не усі члени інвентаризаційної комісії присутні? На підприємстві один директор – чи може він один входити в інвентаризаційну комісії і чи узагалі доцільно проводити інвентаризацію? З працівником призупинено дію трудового договору, чи треба відновлювати для проведення інвентаризації?
- Які об’єкти потрібно проінвентаризувати. Чи інвентаризувати активи на відповідальному зберіганні, у дорозі? Як інвентаризуються ОЗ, яку в оренді у інших підприємств?
- Особливості інвентаризації розрахунків. Чи направляти акти звірки усім контрагентам, незалежно де вони знаходяться. Чи спливає строк давності під час воєнного стану, щоб визнати заборгованість безнадійною?
- Інвентаризаційні документи. Які форми використовувати? На які активи, зобов’язання складаються окремі інвентаризаційні описи та акти і чому це важливо для обліку. Протокол інвентаризації, що у ньому потрібно зазначити та коли має підписати керівник.
Чи достатньо для списання ОЗ, запасів лише інвентаризаційних документів? Чи треба зовнішні висновки (сервісних центрів, СТО)? При руйнуванні через збройну агресію рф чи треба сертифікат ТПП, акт про факт пожежі від ДСНС, акт обстеження нерухомості комісією місцевого органу самоврядування?
У яких випадках інвентаризаційні документи доводять факт неможливості своєчасно виконувати податкові обов’язки та звільняють від відповідальності. - Відповідальність за непроведення інвентаризації.
- Строк проведення інвентаризації. Чи можна відкласти річну інвентаризацію на після завершення воєнного стану?
- Інвентаризація запасів, ОЗ, НМА та звірка розрахунків з контрагентами у рішенні "BAS Комплексне управління підприємством"
- Бухгалтерський та податковий облік результатів інвентаризації
- Інвентаризація основних засобів та нематактивів. Ліквідація (списанні): бухоблік, ПДВ, податок на прибуток. Які документи оформити щоб не нараховувати ПДВ при ліквідації ОЗ? Чому варто "списувати" об’єкти, яких немає у наявності. Чи списувати повністю замортизовані об’єкти? Чи списувати основні засоби, що перебувають на непідконтрольній території? Зменшення корисності необоротних активів.
Які особливості при списанні незавершених капінвестицій?
Металобрухт – за якою вартістю оприбутковувати? Особливості розподілу ПДВ.
Чи треба в кінці року обов’язково переглядати строк корисного використання, ліквідаційну вартість та метод амортизації ОЗ та нематактивів?
Оприбуткування лишків ОЗ: коли виникає дохід? - Інвентаризація запасів. Облік та податкові наслідки нестач та лишків, пересортиці (у т. ч. судова практика). Уцінка запасів – право чи обов’язок? Вплив уцінки на податок на прибуток (чи треба створювати забезпечення) та ПДВ.
Списання через втрату у зв’язку зі збройною агресією рф: хто може скористатися ПДВ-звільненням. Особливості акцизу при списанні ПММ.
Запаси на непідконтрольній території – можна списати? Треба знецінити? Рекомендації Мінфіну та судова практика за аналогічними ситуаціями 2014 року. - Інвентаризація розрахунків. Сумнівні та безнадійні борги. Чи списувати борги ФОП, які припинили діяльність? Заборгованості рф та білорусі –списати чи ні? Що робити з заборгованістю контрагентів з тимчасово окупованих територій?
- Інвентаризація витрат майбутніх періодів, резервів і забезпечень. Хто може не створювати резерв відпусток? Які особливості інвентаризації резерву відпусток у 2023 через воєнний стан та зміну правил розрахунку середньої зарплати?
- Інвентаризація на вимогу ДПС. Чи можуть бути присутні податківці під час її проведення?
- Інвентаризація основних засобів та нематактивів. Ліквідація (списанні): бухоблік, ПДВ, податок на прибуток. Які документи оформити щоб не нараховувати ПДВ при ліквідації ОЗ? Чому варто "списувати" об’єкти, яких немає у наявності. Чи списувати повністю замортизовані об’єкти? Чи списувати основні засоби, що перебувають на непідконтрольній території? Зменшення корисності необоротних активів.
Вартість перегляду ОНЛАЙН-СЕМІНАРУ:
- Безкоштовно для користувачів програм автоматизації бізнесу, у яких є діючий на дату проведення онлайн-семінару один з таких тарифних пакетів: "ІТС ПРОФ" (як платний, так і пільговий) / "ІТС Ретро" / "Тех.підтримка" / "Бухгалтерський". Безкоштовна участь розповсюджується на одну людину від організації
- 300 грн з ПДВ для всіх інших учасників, в тому числі за другу і більше осіб від організації, у якої є діючий на дату проведення онлайн-семінару один з таких тарифних пакетів: "ІТС ПРОФ" (як платний, так і пільговий) / "ІТС Ретро" / "Тех.підтримка" / "Бухгалтерський". Організація, яка до дати проведення онлайн-семінару оформить доступ до одного з вищеперерахованих тарифних пакетів, отримує право на безкоштовну участь
Для перегляду онлайн-семінару "Лекторій" попередня реєстрація обов'язкова.
Додаткові питання Ви можете надсилати на електронну пошту seminar@unionba.com.ua.
Увага! Відеоматеріали доповідей "Лекторію" будуть розміщені на сайті its.bas-soft.eu через декілька днів після семінару. Перегляд доступний користувачам, які мають один з таких тарифних пакетів: "ІТС ПРОФ" / "ІТС Ретро" / "Тех.підтримка" / "Бухгалтерський".